Sunday, September 28, 2008

malam yang shima jadi hening

hi. the name is shima. chima pun ye juge. cma pun sekali. semua pun boleh. jgn panggil eton sudey. (sangat jauh menyimpang kot)

tersebutlah kisah penubuhan blog ni pun sebab, tak tahan dengan nafsu diri sendiri yang meronta-ronta nak ada blog balik. and i think i know who to blame. zaireena. gadis ini harus dipersalahkan dalam setiap perkara. second, bloggers lain yang berblog. sungguh addictive betul nak baca. (yang sepatutnya, aku baca materials utk research method. aku but whadehel. i'm way too excited for this) kalau la pfof nor aziah baca nih mau kene pelempang kuasa berbelas-belas. ye memang aku patut kene pun, sebab kesedaran diri ada, tapi malas lagi power a. (baru sedar diri sendiri keji)



tersebutlah al-kisah ke 2.
pagi tadi kami anak-beranak buat biskut raya yg menjadi agenda utama di rumah ini. sah-sah biskut semprit. ala, biskut kulit buaya bak kata aisyah.walaupun tak participate dlm proses penggaulan kerana dikhuatiri akn menyebabkan biskut itu berubah bentuk (???), tapi aku telah mengoffer diri menjadi tukang mentrasfer kuih ke atas loyang-loyangan. series bahasa melayu aku nih kenapeeeee. haha


tersebutlah al-kisah ke 3.
hari nih, jadi anak gadis yg solehah. mak cakap buat itu, buat. mak cakap tolong buat ini. saya offer diri buat dengan penuh rajin lagi sopan. lipat baju yg bertimbun2 di dalam bakul. wow. satu peningkatan di situ (ye, bakul tuh mmg aku angkat sorang diri. haha) then petang mcm biasa, menuju ke bazar ramadhan besama sahabat tercintun, cik kolin. kalau tak pergi tuh maybe jadi luar biasa sbb bazar ramadhan nih dah macam agenda utama kami. nih pun tak cukup korum sbb cik aju belum balik2 lagi. Ternampak pule, cik zaireena yg baru balik dari perantauan. sejak2 bekerja nih. amboi u, kemain. lovin your new handbag. wewiittt. (aku hanya mampu melambai dari jauh. ye, ke arah handbag itu. not u eena. haha)

and tonight, i've decided tamo msg encik sayang sebab aku pun tak tahu kenapa. esok la baru nak berindu-rindu kat dia. tiada unsur gaduh di sini, walaupun sejak bermenjak-menjak nih, saban hari juga ada je yg tak puas hati. tapi biasa la. kami kan pasangan bercinta. lagi hebat bercinta lagi hebat gaduhnya. (ye, mari sepak aku ramai2 sebab aku pun nak muntah membaca) HAHA. demmit me.

oh ye. esok mak dah plan baekkkkkk punya utk anak dia nih. amek jawatan lama balik. mum's driver. katenye, nak gi pasar, usha2 tudung2 (ye mak. anak mak nak tudung baru juga. jangan dilupakan tuh), dan ke mana-mana la yg mak nak pergi. shima turutkan. jom mak jom! sebabnye, mak di bulan puasa lebih murni lagi pekerti. setiap aktiviti shopping, shima terselit sekali. oh yeahhhhhhh!!!!

jadinya, i terpaksa (ye, i?) mentidurkan diri. tapi mata-mataku tak trase nak tidur walaupun aku tau, jauh di sudut hati katil cantek itu sudah memanggil2. mari sayanggg..kita tiduurrrrr..

HAHA.

omaigod. i love blogging so much.







3 comments:

Anonymous said...

ikekekeke welkam2

zugspitszy said...

ak nk jd org petame komen!! arghh.. ampesss! apsal name ak sket jeeeeeeeee? haha

cik shima said...

haha. masyehhh2.
malu di sini.