Wednesday, May 20, 2009

motif shima?

tiada motif.

Teronline balik. haha. I am bored. Just got off the phone with mama telling me someone is getting married. Aiyoh aiyoh. Kenape sume orang yg berusia early 20s nak kawen neh? My brain cannot accept it. Cukup-cukup sorang dua nak kawen, neh tambah lagi sorang. Why oh whyyyy??

Harap maaf, shima mmg tidak dapat menerima hakikat org kawen dia tak kawen lagi.

HAHA (bold because I need to laugh out loud, pfft)

*bunyi mesej*

Just to inform you that, you will be doing your practicum teaching at SMK USJ 23.

Oh My God!

*gasps*

Usj 23? *cries*

Quite far for me to ulang alik. We will see about that. Na texted me just now that she is also going to teach at the same school. So, it's quite a big relief for me because I do know someone. Eventhough we're not as close as before, but still I do know her, she used to be our housemates. I am still shocked actually and I dont know what to do.

Seriously, sekarang saya sungguh takut tak menentu.


T______________________T

Reasons for me to feel scared?

  • Students sekarang macam-macam hal kot? Kalau dah naughty, naughty ya Rabbi. Siap tikam2 la, baling bom and other dangerous stuffs. Naseb tak bawak gun.
  • Actually, the first reason mmg la selalu sangat orang cakap camtuh. Saje nak taip. Haha.
  • Saya takut pengajaran saya itu boleh mendatangkan misconception kat future students saya kelak. Bile masuk kelas Dr Beh baru la tau, banyak gile misconceptions that occured during class lesson kan. I just dont want to be that-kind-of-teacher. Itu aje. Risau risau risau.
  • Misconception itu satu hal la. How the hell I am foing to perform well in front of the class. Suara nak kecik je kot. Haha. Ok shima get serious. Nak tulis kat white board is one hella problem for me. Senget ke bawah kot?? -__-
  • New environment. Saya itu sangatlah tidak pandai nak bergaul mesra dengan orang-orang lain. Ni pulak, nak make new friends with other teachers at that school. Macam mane tuh? Shima is not as friendly as people always assume (tibe-tibe..haha)
  • Students kat sekolah itu. Lagi satu sakit kepale dok pikir. Adekah mereka kurang binti ajar? Kene jadi cikgu garang kene jadi cikgu garang (tibe2 tanam dalam hati)

There are other reasons yg kalo ditype hanye akan dikatekan, er tade pe lah. Kite abaikan. Maybe sebab this is my first time teaching at school. First time jejak kaki kat sekolah yg jauh dari rumah (sobs sobs -_-). First time you know. Everything about my first time is so scary for me.

First time dating. Tiada la scary, cume segan yg melampau. hihi<3
First time driving. I ended up driving smoothly. Sonok dapat kete.
First time when to see a dentist. Takot cuak nak mati. Sebab selepas itu, cabut 4 batang gigi. Gigi saya tak complete! -__-
First time pakai braces. Da macam orang tua makan, cannot chew langsung. Just hirup sup. Da la time tu puasa. Sungguh meranaaa~
First time falling in love. Takut woh. Takot.
First time away from family. Sedey tak terhingga. Once saya pergi camp kat UPM dgn my cousin plak tuh. Tapi dia mmg taleh harap sbb buat2 sakit. Lone ranger. Tapi my group leader mmg gorgeous nak mati.
First time amek result. UPSR mmg tade kat ti sbb holiday kat kelantan. PMR time neh cuak kebebeh lah. SPM cuak hingga nyaris langgar tiang parking kereta cikgu. HAHA.

Banyak lagi first time kot yg takot-takot.


Tadi na texted me kate, the school environment is okay but quite sunyi.


Erm.


It's okay it's alright, you can go fight fight fight.

motif nyanyi?


sedapkan hati saya lah!!




3 comments:

the ironist said...

ahahha..ko knl tak rumate aku time kat matrik dulu nm paah.ala, yg putih2 tu..die da prektikel da, die siap bg nasehat kat aku 'ko jgn la jd cikgu dayana.budk2 skng ni, teruk2'
jht gle dayan, da la budk tu mmg da cuak, g buat lagi coment2 yg mencuakn lagi hati cik shima..ahaha..takpe sheems, u'll be alright..kalo bdk2 tu jht ngan ko, jz gve me a call, bia aku belash drng..ahaha

cik shima said...

ohhh. macam ku bisa ingat rumet ko time matrik dulu. omaigod. dia cakap gitu? betambah2 la cuak nehh!!!

ahaa, neh yg aku suke neh. ape2hal aku roger ko. datang blasah bdk2 tuh taw!

zugspitszy said...

wah..ade bekap mafia lek sket la ko cma..hahaha..dayak when u received d call frm cma then u giv me a call...i want to see!!!