Friday, July 9, 2010

kerja kahwin or ?

lame gile tak update blog. cam la org bace pun. tapi tak kesah tak kesah. lalala. i dont care.

nak cerita pasal org kahwin. boleh? boleh je. kan kan?

tersebutlah kisah, my cousins, both nak kawen this year. sorang da selamat nikah, sorang lagi bulan 12 insyaAllah. both my cousins ni, makcik makcik aku kat kampung sume stok bengang tali kecapi sebab tak boleh langsung nak bagi pendapat. kalo bagi pendapat sikit, MUKE MONYOK, MERAJUK TANAK CAKAP LANGSUNG SILENT TREATMENT. ok itu satu hal. pas tu kawen kat dewan, gabung dgn belah lelaki. ha, lagi la kesian.

apesal aku tak puas hati? banyak sebab kot.

  1. da kawen kat dewan, gabung pulak tu. family belah lelaki conquer abes-abesan. aku tak kesah, tapi org org kampung aku kesah. aku pun turut same kesah. haha. not funny.
  2. dah la amek anak dara org (i mean, kami kan belah perempuan) kena la fair and square. bodoh gile DJ, tak reti nak protokol ke?
  3. kami pas makan, terus dok kat luar, dok kat khemah, pas tu trus duduk di luar as if nobody cares. padehal yg tengah bersanding tu family tu. kalo tade org perempuan,tade la sape nak kat ko la pengantin laki. weks!
  4. sikit-sikit lelaki didulukan. bladihel?

pelamin sikit punye cantik like omg grand wth sume, tapi orangnye la tak best. i dont know. betul2 tak rasa seronok. tak seronok langsung. aku lagi rela dok rumah tanak datang kenduri tu. hahahahahaha. tapi sian la kat family, derang semua turun kasi support kat makcik tupin. tapi tu lah, sayang sekali. sepatutnye family boleh la campur tangan sikit, kasi opinion ape yg patut, anak patutnye dengar, if its good boleh terima, kalo tak, tolak baik-baik please? aku pantang tul la kalo jenis tanak dgr cakap mak ke ape, mak ko support kenduri ko nak tolak dia tepi apecite? sikit2 lari kat belah lelaki, semuanye betul je kat belah lelaki. bile mak ko bagi nasihat sikit, melenting. perangai mintak kaki tapi sebab dia matang, takpe lah. aku harap sangat dia bahagia. haharapnye.

yang tak jadi kawen pun ade gak.

pening kepala dok kampung dengar cite itu ini.

kad kahwin da hantar, dewan dah tempah, makanan da tempah, eh senang cite dah semua lah. tinggal hari je nak kawen, tibe-tibe, pengantin perempuan said no, tanak.

memang tade jodoh, aku tau tu. aku paham mmg taleh lawan qada' dan qadar Allah.

tapi something fishy yang buatkan aku rasa sangat tak suke pada perempuan yg bergelar peguam syarie itu.

ko dari keluarga berada, mungkin darjat ko, taraf ko hanya untuk orang yang betul-betul je tip top anak Dato', anak menteri kan? takpelah, if the money can give you happiness, go on. aku tau money is important, sape kate duit tak penting? duit penting beb. aku pentingkan duit tapi tak la sampai aku leh nak pijak kepala future in-laws aku. engkau belajar agama tinggi, aku pun tau aku tak layak nak komen panjang pasal agama sebab aku pun tau basic je. tapi tak bermaksud aku buta agama.


aku hari hari doa, moga semua hal yang jadi kat family aku tak jadi kat aku. harap sangat-sangat.


makin membesar, makin banyak pulak aku kene perah otak pikir.

HAHA.





No comments: