Friday, May 20, 2011

note to you and you and yes, you and me too

1. motif anda bohong sunat? demi menjaga hati orang sekeliling atau menjaga hati sendiri tapi bersisi gelap? apa maksud kau dengan sisi gelap? you know. double face. berterus terang macam susah, tapi come on. how long are you trying to hide? foreveehh?

"bohong bohong pun, kalau kantoi kan susah"


2. never judge a book by it's cover. ah, ini my favorite line. #forever. sebelum membuat judgement on someone/something/anything please, double check. benci betul dengan orang yang hentam koromo eh ke kromo? ok abaikan putting judgement ikut suka hati tapi tak tau cerita sebenar. THAT'S THE IMPORTANT OF DOUBLE CHECK. baiklah. people around you maybe akan sound sebab y you want to menyibuk mayyynnnn?? tapi come on. kita hidup at dunia ni manala tak pernah nak judging people. aku pun ye. tapi, well you learnt from your mistakes. you know, once jatuh fitnah dosaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa besar beb. baiklah rakan, lain kali bersangka baik la dengan orang. mesti orang akan bersangka baik dengan kita juga. tak gitu? kan?


3. please, jangan hypocrite. be your self honey. why do you need to transform 360 degrees once you're with someone you love (example disitewww) or whoever lah. ye, dulu aku akui aku bila dengan orang yang aku ada crush or suka or minat dalam diam-diam (shima, ape kau ni, sama je meaning. PANG!) aku admit, aku akan tetiba transform jadi orang lain. sungguh wth sekali. alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kau pun sama kan! haha. sila jangan tipu diri sendiri. kau akan smitten tak tentu hala, blushing la. padahal, budak yang kau crush tu takde pape. BAHAHAH. kasihan. eh point aku di sini bukan pasal ni sebenarnya. alamak misi tak tercapai.



#LOL (not even funneh)


maksud aku di sini, macam point no 1. double face double life. bila di satu tempat, kau jadi orang lain. bila di satu tempat lain, eh kau tetiba tukar jadi bumblebee. kenapa noks? apa yang kau cuba justifykan ni? what statement are you trying to deliver to others? huh? tell me. jujur okay jujur. orang mungkin takkan dapat terima pada mulanya, tapi lama-lama orang accept. tolong membesar boleh? (grow up please)


4. please do not use the #LOL but you never know the meaning. COME ON PEOPLE. apa kau hengat kau cool sangat guna #LOL itew? pffffft. memandangkan hidup aku berkisar pasal internet je (almaklom cari research;fb 80% research 20%) aku mesti akan terbaca kat news feed FB aku. mesti akan ada seorang friend aku yang guna #LOL, tapi penggunaan ayat dia sumpah tak kelakar. apekah kau menggunakan #LOL sebab bunyi sahaja? #LOL - laughing out loud honey. tapi kau menyampaikan status tak kelakar satu haram pun. aku confuse. please explain. duh.


5. aku boleh tolerate dengan orang gedik tapi 50% je, 100% aku lempang. tapi kalau poyo, aku memang tak dapat lah nak tolong. please, please, please, please, walaupun gene poyo tu mengalir dalam darah or whatsnot la kan, tolong..jangan..poyo...sangat.

ye, aku letak sangat.

kalau dah poyo sangat takda sapa nak kawan dengan kau kot. semua pakat buat busy bila kau ajak lepak. ye la, bila lepak show off "hari tu aku shopping kat chanel (tapi sebut channel, ala cam channel tv3) HAHA. ape kau ni. ape kau cuba sampaikan ni?

contoh 2 - menulis aktiviti di fb status, dengan harapan orang akan memuji, or meninggalkan comment tapi sebenarnye nak suruh puji. "hari ini telah berjaya masak ayam masak merah, sedaaaaaaaaaaaaaaaaapppp sangattttt" tapi yang makan dia sorang.

aku terima angkat bakul sendiri, tapi kalau hari hari angkat bakul ada gak kene baling dengan bakul.

no offense.

sebabnya, aku tau ada yang tak sedar pasal diri sendiri, takpelah nak buek cano kan.








footmouth - mintak maaf ujung rambut ujung kaki. aku ada up and down aku. so, ini yang terpendam. dan terluahkan. tiada kaitan antara hidup or mati. siapa makan cili dia la terasa hotnya!


auwch!





No comments: