Friday, December 19, 2008

cerita mereka asyik nak karut binti marut aja

yey!

result dah out. Alhamdulillah. tade paper yg fail. itu je yg penting sangat2 bagiku. i didnt mind about my pointer. tiada kesah (sungguh benar) asal aku tak repeat itu paper RESEARCH, itu paper DIFFERENTIAL EQUATIONS dan juge paper PHYSICS yg sume saiko2 susah.

  1. Introduction to Research Methodology.
    Memang tak suka subject nih. sumpah tak suka. tapi buat-buat suka. siap duduk paling depannnnnnnnnnnnnnnnn (to motivate me lah kan) kat dalam lab tuh. even the lecturer mmg power pun cant help me. First test pun ala2 jer markah, then second test mcm bagos sket markah because cakap2 ngan ana. hahahahah. ops, bukan cakap, berbincang secara halus malus. HAHA. dah la duduk depan, ade hati nak mentiru secara public. tapi tidak mengapa, prof aku seorang yg memahami. (ayat bodek, tapi terlambat sudey.huhu) then, when it comes to making the pra-thesis. lagi la hancor. i did take notes sume tapi tak msk kepale doe. mmg dasar otak beku kot. Prof dah bagi dari awal sem, tapi aku ngan zila wat 5 more days before nak submit. mau tak mengelejat tak tentu hala. tidur mmg tak lah, tidur lepas subuh then pukul 8 pagi bangun balik (baek tayah tido ye dak) muke tekelat2. haha. mata jgn cerita la, double, triple, fourple (okey, tiada. shima u get out!) berlapis2 eyebagsnya. kadang2, eh bukan selalu menangis di dalam hati. kadang-kadang bergelak ketawa tapi masih di dalam keadaan horror akan keadaan pra-thesis tak siap-siap. boleh bertepuk tampar, tapi rasa nak mati bila2 aje. HAHA. statement harus dramatik sebab mmg betullah! padan la muka buat telebih last minute. bak kate fareeq (eh fareeq tbe2? i know someone smilingggg ;p), ala, esok nak hantar pun boleh siapkan. tapi betul lah, siap juge semuanya!!! and alhamdulillah, LULUS! itu yg aku suka sgt. nak celebrate secara total. hoyeah!
  2. Differential Equations.
    Ni la subject killer yg aku tak reti2 nak paham. every test asyik nak flunked je. mmg la tak fail, tapi takat-takat nak mati dah. so, mmg target aku paper ni musti jahanam ke longkang. mesti fail la. sebabnya, lepas je kluar dari exam hall derang berbincang2 (mereka mmg, aku tak paham la kenapa) menakut2kan aku dengan bagitau jawapan. and all their answers TIDAK same dgn aku. TIDAK SAMA. and that freaks me out. dan aku turut join mengiyakan aje jawapan diaorang. padehal dalam hati rasa dah nak mati dah. tinggal nak mengucap. betulllll.. nasib baik lulus. sebab aku dah tak sanggup nak integrate berkali-kali tuh. penat otak weh. aku mmg tabik spring kat org yg suke subject nih. TAHNIAH WEH TAHNIAH SEBAB OTAK ANDA MMG BRILLIANT! kah kah kah
  3. Physics Waves & Optics bla bla
    Even tajuk panjang pun aku tak berape nak ingat. ape nih shima? cuti tak sampai 2 bulan da lupa2 tahap melampau. adekah aku makan semut telalu banyak? HAHA. time belajar subject ni mmg enjoy lah. sebab lecturer, miss farah sangat2 sporting. umur cam 25~26 kot. so, otak nak mereng-mereng aje. tapi sgt strict on giving marks lah. nak buat slacknye, final exam punya paper. masyaAllah. budak-budak math dapat jawap gile lancar lah (berbaur dengki melampau) i can see clearly they can answered 4 questions yg budak physics takleh buat. sah-sah la lecturer derang provide exercises yg menepati soklan. tapi kami tidak buleh!! dah la tak bagi unit for this one symbol. satu question markah nak 8? like hello. itu aje ade 2 soklan. another question, suruh terbalikkan formula juge bermarkah 8? semua nak 8 lah! mmg ong la aku jawab soklan-soklan begitu. naseb baek lulus. sbb aku tanak ngadap muke cik farah lagi. bukan benci tapi merasa dianaktirikan. ini BENARLAH!sayang sangat kat budak-budak math tuh, kami yg budak physics cam nak tak nak je bagi hints or whatsnot. shima berbaur jelesy yg melampaulah bukan? HAHA.
hoi melampau benar aku marah nih.

out dulu. nanti update pasal trip gi bandung + jakarta. abg ku baru pulang. nanti dia mesti sebok2 nak guna my laptop oso.



2 comments:

zugspitszy said...

wahh ak terase sedikit di situ ye..hehe..terus mkn x kenyang.. haha.. ish.. ak nye result pon same cam ko! yeayyyy!!

cik shima said...

heheheh.

*insert batuk2 berbaur syaitonirojjim*

yeyyyyy!!! gimme 10!