Wednesday, May 23, 2012

orang yang tak faham bahasa ni, nak layan macam mana?

Having troubles dealing with other people lately. 


Troublesome pun bukan dengan orang jauh, orang terdekat aje. Terasa macam nak take it easy, but I just cant. Tapi, bila tengok the ohsem ladies dekat rumah ni rileks aje, takkan la aku pulak yang lebih sudu dari sudip kan? Tak best pulak. Aku yang beria-ria, orang lain tengok aku cam terkinja. 


Haha. Tak lawak. 


Kalau berdepan dengan orang tak paham bahasa, kita selalu buat apa? Certain orang akan guna signal. Ye la, dah bahasa tak paham kita gunalah hand-gesture ke (nenong nenong, kontroversi), signal tulis kat board ke, tunjuk muka masam ke and the lists go on and on and on. 


Well, kalau dah dua-dua tak paham, bahasa mahupun signal what should I or you do?


I'm trying my very best to stay positive. Habis semua motivational links especially dari Dr Muhaya aku dok baca untuk mempositivekan diri. 


Hey, nak jadi positive ini susah kalau hati tak kuat. Ada je banyak benda kiri kanan or situation dok cucuk-cucuk suruh buat benda lagi syaiiitoonniroojimmm. 


Me not liddat.


Tapi ye lah. I've been psycho-ing my self to be a freaking positive lady. It has been working wonderfully sepanjang mak aku tak sihat ni. Tapi bila ada lagi satu hal yang aku rasa tak patut pun terjadi, dan terjadi dan boleh disetelkan oleh orang itu tapi orang itu tiada paham bahasa & signal. Iols snapped. 


Ada orang kata buat bodoh, TAPI IOLS KENOT. T___T




Makanya, nak pergi menghabiskan makanan. Mak suruh. (nampak sangat tatau nak setel)



















No comments: