Monday, September 27, 2010

kenapa aku lebih prefer telenovela dari drama indonesia?

**Eh eh, dah lame tak berhupdate blog ini. Tak payah sawang, malware pun banyak. Ini semua kes malware. Tak pasal pasal tersangkut sekali mood.Booo!**


Sekarang ni kalau tengok tv, mane mane channellah senang cerita, semua mesti nak siarkan drama indonesia. Sikit-sikit drama indonesia. Aku rasa dulu, tak sehebat sekarang (apekah?) stesen TV berebut nak tayang drama indonesia ni. Dulu aku rasa aku tengok kat tv2 je, apa ke nama drama tu? Lupa pulak. Tapi best la, heroin + hero cantik dan hensem. Ok motif sebenar aku tengok, memang sebab hero tak pun heroin. Jalan cerita jatuh no 2. HAHA.


Tv2 (drama indon ape tah, tertengok iklan tak ingat tajuk)

Tv3 - Alisa. The MOST mengaruts jalan cerita ever. Tapi kenapa aku tengok? Salahkan kakak iparku. Siapa suruh dia tengok? T____T

Astro Ria - Cinta Kirana. Galang cutekan? Auuwwwww!

Astro Prima - Cahaya. Ini dah beratus ratus episod kot aku rasa, tak habis habis.

Astro Oasis - Ade gak, anjasmara. Mak minat dia. So dia pun tengok, dengan aku sekali tertengok. T______T lagi.

Nyaris tertinggal, tv9 - Cinta dan Anugerah. Sebab ada Ashraf Sinclair. Tapi aku suka nabila. OMG. Sangatlah putih gebu dan cantik. See? Aku tengok sebab pelakon, bukan cerita.


Selalunya, jalan cerita drama Indonesia ni, awal-awal tak mengarut, dah tengah-tengah mengarut kadang tu sampai hujung cerita mengarut tak sudah-sudah. Tapi orang still tengok kan? Antara penyumbang viewers tu, family aku la tu. Mengarut pun tengok juge T____T Tapi tak semua drama indon ngarut, yang islamik tu best la juga. Insaf la juga. Insaf depan tv je. HAHA. Pang diri sendiri!


********


Aku sangat suka tengok telenovela. Sebabnya? Aku suka Spanish language or Mexican. Simple. Aku juga suka pelakon-pelakon telenovela sebab semuanya sexy dan hot stuff. Pahala mataku hokey. Haha.

Telenovela first yang aku tangkap cintan sampai sekarang adalah, jeng je jeng..

La Usurpadora

Sumpah jatuh cinta sampai terobses dengan watak dalam telenovela terbabit. Contohnya, Paola, Paulina, Carlos, Abuela Piadad (omg, memory aku mmg kuat!). Time ni aku form 2 rasanya. Siap hafal lagu opening lagi. Huuuuuuu. Best okay. Lepas LU, cerita Rosalinda Ayya Moorr, ayamoor!, Mis Tres Hermanas, Ruby (perempuan ini gila hot macam Megan Fox. Sizzling!), apa lagi cerita Juana La Virgin. Semua cerita mostly ntv7 & tv3. Tapi aku memang heart ntv7 sebab diaorang la first tayang cerita best-best dan buat aku tak nak study. Hahahahahahahaha. Sian parents aku, turutkan kehendak aku. Paling dasyat, masa tu on the way pergi Terengganu for holidays, sanggup suruh abang long or bapak bawak kereta laju gila sebab nak kejar cerita LU. Sampai rumah ayah bong, bagi salam terus hijack remote tukar channel. T____T Mesti mereka berasa comel sangat perangai anak buah/sepupu terketor-ketor lari dari kereta ke rumah semata nak tengok tv. Haha. Lagi satu, masa kat Kelantan, always memang bapak akan booked hotel Al-Ansar. His favourite sebab sangat dekat dengan segala Pasar (sori, cannot recall), McD (sebab dulu anak-anak dia jakun dengan mcd, kasihan), kedai makan, kedai buku agama, segalanyalah kan. Dapat aku pulak, mintak dia booked hotel mahal sebab nak ada channel ntv7 semata nak tengok LU. Memang minta penampar, tapi diturutkan jugaaaa. Abang-abang aku memang stok iri hati tapi ok what, semua dapat room sendiri,nama pun suite ;P. Duduk 2 malam pulakkan, memang berlubang poket.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Lagi satu, aku rasa bahasa Spain, selain dari French & Italian adalah superb SEXY. Dulu kan pernah lepak kat Madrid one whole month, memang mulut gatal cakap pun. Terasa accomplished di situ. Bravaaa!


Lagi satu (berapa banyak lagi satu?) sebab Iker Casillas adalah orang Spain. Dia adalah goalkeeper yang terhot. Kalah Beckham. Eh tak, ok la boleh la compete dengan Beckham if he shuts his mouth.



Gila panjang entry. Nampak sangat meroyan suka taip ni. Haha.


Adios amigos.





No comments: