Friday, February 18, 2011

awkward moments : kau hado?

hi ols

(tak hehabis ngan u ols kan)

selamat siang koranggggggggggggggggg koranggggggggggggggg sume #gedik

aik? bangun pagi-pagi dah bukak fb? amboih korang, tak menyempat gosok gigi dah sebok check news feed. eh itu bukan cam aku ke? haha

as usual, kalau tetibe rajin menaip ni sah-sah la tengah kerja dan juge tengah baca journal sambil menyumpah-nyumpah dalam hati sebab dah pening. alasan kan? memang alasan pun. ha ha ha.

actually aku nak share awkward moments aku. aku rasa ramai gila kot yang menempuhi awkward moments walau di pelusuk dunia u ols berada. (kejap korang, kejap u ols layan!) aku ade je banyak, lagi-lagi la kalau dekat uitm di hatiku. sangat banyak u ols. banyak gila u olssssssssssssssssss

awkward moment #1

aku kan keje gallery (tak abes-abes berapa entry taip pasal gallery je kan, so petanda u ols kene ziarah aku kat sini, cepat cepat). meja aku dekat belakang patung. everytime students melawat je especially yang girls, akan terus tuju pade yang satu. mannequin kat tengah-tengah gallery yang dipakaikan dress siap train labuh gila berwarna kuning dengan corak khuzruf. hecewah. tetibe nak terangkan pasal baju plak kan. over kau shima. diam sekarang. fokus fokus bak kate zaireena,2011. baju tu memang center of attraction kot. usual dialogue adelah

student 1 : ya Allah u guys, cantik gila baju niiiiii.. sukanya i, eh kain jenis ape ni ehhh? cube u guys rasa

student 2 : wei lawa siot baju. argh argh. eh asal kain dia cam tudung aku je

student 3 : time aku tunang nanti aku nak buat baju macam ni ko tengok je la nanti (insert gelak geli)

student 4 : nyahhh, kau tengokkk sikit punye dramatik train dia. mesti fefeeling artis pakai ni kan kan kan.kelas!

student 5 : ni chiffon yang kain mahal tu kan. gojesnye. amek gamba aku kejap! *sambil pose*

sekali tak perasan aku dok baca journal kat belakang u ols. aku tengah tahan gelak sambil buat muka serious gila. padehal dalam hati ikot nak geguling. sekali tu derang pusing ke belakang, baru la awkward moment #1 terjadi. tetiba malu dan tak berkate ape-ape terus blah.

aik? tadi sakan. sekarang blah?ala adik adik, u ols ni. rileksla, akak tak makan korang pun gelakkan je. HAHA.


awkward moment #2

ada student lelaki tetiba masuk, dan terus snap-snap self-potrait. hecewah. dengan kata lain, camwhore di dalam gallery. gitu. comel sangat style posing siap tak nampak aku noks. kecewa i ols. sikit punya cantik aku pakai baju hari tu boleh tak perasan. di buatnya cerita, aku kene close kejap gallery sebab aku nak gi kafe ye la siap kang aku pengsan takde sape perasan kewujudan aku kat sini kan. sian. aku kene la kunci biar kang abis la laptop aku harta benda aku harta benda gallery ke kene kebas. naya ceq nak menjawab dengan orang atas. so, budak lelaki ni dia jumpa spot kanak-kanak dan tetibe pose hebat. aku dah macam 'err'. aku nak tegur tapi cam malu. aku cakap ngan kawan dia, 'dik akak nak kene tutup kejap ade hal'. patu kawan dia siap pegang bahu cakap 'wei akak ni nak tutup la ko dah2 amek tangkap gmbar sendiri'. aku lak berdiri kaku kat tepi cam patung mannequin tu. kan ke dah awkward moment #2 sebab time tu budak tu tengah pose gedikk (jari letak kat tepi bibir smbil muncung, apekah?) ah sudah ah sudah aku rasa cam nak pengsan sambil gelak guling. sori tau adik.


awkward moment #3

ah ni selalu sangat aku rase. kat area-area ptar1 nak ke gallery dan ke kafe ni dia punya struktur lantai adelah tidak simetri. which means, tetibe ko tengah jalan, ko menurun tak pun tetibe ternaik. senang cite, aku ada la lalu lalang situ pergi masuk kedai buku uitm. tepi tu memang ada tinggi sikit kan. ada la budak laki ni, jalan sikit punya laju macam sakit perut. mesti boleh agak kan? yes! tersadung kakinya u ols. aku kat situ dah terdiam. oh no awkward moment #3!.oh oh nak gelak ke nak tolong bantu tengok je? budak tu dah nak terjatuh buat-buat terjatuhkan fail. memang bijak. so sambil-sambil nak terjatuh tu dia amek la fail dia patu aku perhati je mulut dia seperti sedang mencarut. auww dik. biasa la tu. akak pun kekadang gitu tayah malu.


awkward moment #4

ha ni baru je berlaku dalam bas semalam eh salah kelmarin. lepas kunci gallery semua aku pergi kafe tapau waffle. lapar gila almost pengsan i ols noks. dah setel turun la batu caves dan tunggu kat bus stop. dapat bus baru kau. suka suka (suka sangat lari topik tak sudah) ok aku duduk tepi tingkap. datang la sorang awek baju kurung merah duduk sebelah aku. memang la tak tegur, ko hingat aku ni peramah gila ke? pang. so, tengah otw ke parking tu, dia tengah cakap on the phone with somebody. boyfriend or housemate tak tahu le. bergaduh ok. terkejut aku kat sebelah. memang awkward moment #4 seriously.

"u ada kot kat tepi u ni apehal buta sangat tak nampak ni"

"u ni taknak dengar ke cakap i, apehal kuat bebel sangat ni!"

"ah dah dah i tanak cakap dengan u dah dah i tanak dengar lagi"

"u memang bodo"

oh. aku kat tepi rasa cam. oh tuhan, tolong percepatkan perjalananku ke tempat parking. tak sanggup nak dengar siapa yg kene maki tu. huhu. moral of the story. don juj a buk by its kaver (amir mancino, 2009) muka cas ayu gila tudung labuh (maaf tidak bermaksud bukan-bukan) tapi pertuturan. haisehman. hancur.


eh banyak lagi. nanti aku share. kene balik dah.


eh kejapkan? hari ni kerja 2 jam je noks!



1 comment:

Famierararara said...

akward moment number 3 yang klakar....maluu je mamat tu..haha