Monday, February 14, 2011

orang tak paham bahasa

minggu lepas pulang ke BBB, kohnonnya homesick. tapi niat serong adelah nak pau bangcik sebab nak call myanmar. i miss my mom so bad. tak pernah tak dengar suara dia kot dalam seminggu straight. why? dari myanmar nak call ke malaysia dia charge per minute, 1 us dollar. bukan nak beragak mahal. memang mahal pun. thats why communication adalah seperti haram di sana. siap dah cakap kat bangcik nak call mak, try guna henpon dia (harap canggih iphone 4g itew) tapi haram lepas. call failed semedang. aik? aku pun gunalah henpon SE dah terkopak keypad, sobs sobs) aku sendiri, amek kau. dapat ok. haha. telah berjaya mengeji bangcik. yeeha yeeha!!

duk kat BBB ni, mata aku luas kot, minda aku open sebab otak abg aku ngan wife dia same je suku cam aku. what to do kan. genetik mengalir. atif pun same je aku tengok sekarang. same naik kesukuaannya. kecik2 dah cemtu. haha.

nak di jadikan cerita, kawan akak ipo aku datang rumah on sunday afternoon. abg aku & family dia nak gi the curve sebab ada reunion, aku tak tag along sebab kohnon nak jumpa eena tapi minah tu busy pre-wed shoot dia. sobs. tapi tidak mengapa. plan ditukar ke dating dengan abdul rahim. kahkahkah. berbaloi-baloi dapat baju baru. sayang u! (fefeeling jiwang). ok back to story, datang la kawan dia ni, suami isteri. dok lepak-lepak bagai kata nak SINGGAH sekejap sebab nak pergi housewarming kawan dia area BBB tapi seksyen berapa aku tak dengar. well, aku selalu gak curi-curi dengar dari bilik aku. pang! dah lepak-lepak, abg cik cerita la pasal MLM yang kawan wife dia suruh join tu. abg aku cite la pung pang pung pang, i kene paksa la suruh tulis no kad kredit la, itu la ini la, call call i la, msg i la, i tak angkat la, i bengang la bla bla. banyak. pastu selaku ahli MLM (akak tu la, hubby dia tak) dia cakap, i paham u, dia mmg style mcm tu, konon gesa la ape kan. isk isk. tak sangka i.

yikh (aku dengar kat tepi cam wth)

pastu aku pun buat-buat rajin serve air epal dari botol je. skrg kan instant banyak. heh. by the same time, aku dok la jaga atif sebab dia da cranky. he supposedly tido after mandi, tapi sebab datang makhluk Allah dua orang ni, terus budak kecik tu tak tido dan jerit-jerit emo. dah pakai baju kerja. haha sian. sambung balik. dalam bab-bab memenangkan anggota MLM satu lagi tu, abang aku cakap la dia sebenarnye tengah look up places utk establish kedai dobi. dalam plan dia la cuma tak tau bila nak start. padehal aku tau dia cover utk mengelak MLM tu. ingatkan dah setel dah, rupanya siap nak offer "kalau u nak sabun basuh baju utk kedai dobi u, i boleh je supply dari amway".

omaged.

tapi MLM, skrg AMWAY plak? pandai tau selit.

tetiba tukar jadi topik MLM.

akak tu : i selalu aje buat beauty clinic, u should come tau. nama dia pampering session

akak ipo ku : (sengih-sengih) oh ye ke. rajin eh u

akak tu : i suka buat tu, seronok. kite cuci-cuci muka, best. produk dia ok sangat.

(dalam hati aku. whatever noob)

hubby dia : i dulu tak main la pakai product cuci muka cam nivea ke ape kan, i selalunye memang tak pakai ape-ape pun. tapi sejak i pakai produk AMWAY ni, jenis scrub twice a week je. terus rasa lain. ye la kalau u pergi spa ke, buat facial sekali je dah kene charge let say rm100 kan. yang produk ni, dalam rm260 je tapi utk 6 weeks. i rasa memang berbaloi. u should try. ingredient dia guna enzyme je, takde chemical

dia boleh panjang lebar secara tiba-tiba. aku dah buat muka wada..?

yang abg aku plak, aku leh tengok dia selamba je muka gelak-gelak la sengih la. same je kerang busuk laki bini. haha. sian. diaorang siap datang suruh buat questionnaire la, isi borang jadi ahli AMWAY =__=". abg aku pulak cam terpaksa je kan. padehal dalam wallet duit takde pun. tapi takpe, sanggup. u bayar next week ok, nnti i datang. eh annoying gila aku rasa. muka je lawa putih la, tapi..

ko kata kat akak ipo aku nak datang singgah kejap je, itu pun kat luar je kan, tetiba masuk dalam habiskan air epal sekotak besar tu, siap nak tarik downline ko jadi ahli AMWAY kan? tak gitu? abg aku & family dia dah siap lama nak gerak, tak gerak-gerak. the fact that these husband & wife buat muka tak reti nak blah yang aku rasa ini dah over the limit. i know that nak jual produk ke, MLM ke muka nak kena tebal kan. ini dah kalah tebal empangan dah.

mmg muka kental dok tunjuk itu ini, atif yang dah tido bangun balik. haha. lama tak lama la kan. mesti dia pelik apehal pakcik makcik ni ade lagi bising plak tu promote itu ini.

aku bukanlah mengeji sangat orang buat MLM ke, jual produk ke, but please. mane hilangnya ko punya boundary? dah la datang at the first place cakap DEKAT LUAR AJE, SEKEJAP JE.

ok.

sekali masuk dalam rumah abeskan air semua, mulut tak renti cakap lagi.

ok.

kau nampak family tu da siap nak keluar, tinggal nak kunci pintu.

ok.

kau pulak membebel dari tadi tak abes-abes.

eh tak ok.

ko buta ke?

buta la tu aku rasa.


LAIN KALI NAK DATANG, SET THE DATE LA NOOB. U SHOULD ASK WHETHER THE PERSON Is FREE AT THE MOMENT OR NOT. BUKAN PAKAI REDAH. MEMANG MUKA TAK TAU MALU KENA ADA, TAPI COME ON LA. .KALAU RASA NAK HILANG KAWAN U SHOULD TRY TO REPEAT THE SAME THING AGAIN.




aku memang dah start menyampah dah dengan kwn akak ipo aku tu. i dont care whether u use high technology phones or laptops or whatsoever, i do not care. bertambah benci lagi ada. suka tiada. benci benci benci.


benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!









No comments: