Tuesday, February 22, 2011

hari ini kita merambang

1. hari ni aku tak kerja. bila tak kerja, bangun sedikit lewat. sedikit je pun. pukul 9. hakhakhak.
2. terlupa nak kejut aim. eh ke aku kejut dia bangun pagi tadi? macam dia je yang kejutkan aku bangun subuh padehal tak boleh pun (garu kepala)
3. breakfast air milo panas panas lidah hampir melecur. sian.
4. nawaitu di hati dari semalam, hari ini kita ke library ye. mari setelkan review journal. tapi itu semalam, hari ini, kuasa Allah menentukan segalaNya. period pain. terus tukar plan ke kedai. eh?
5. tukar battery kat jam tangan di seksyen 18, shah alam.
6. beli egg tart dekat bakery sebelah maybank. i loikeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!
7. balik ke kereta, tengok kene saman sebab tak letak parking punya tiket.
8. mencarut kat MBSA.
9. dalam mencarut tu tanya bang cik "manakah MBSA?" hahahahahah sikit punya ganas memula tetibe?
10. adeke jawab kat plaza perangsang? SEBELAH dia la bang cik.
11. first time pergi, nervous kot. i ols mane pernah kene saman di shah alam (see, nebes punye pasal i ols trusss u ollsss)
12. park kereta di Sacc Mall. jauh tak jauh gak menapak naik turun tangga. well, kate nervous? kahkahkah *pang*
13. tengok kat denda, kene bayar rm30. bila kat kaunter rm20 sahaja. alhamdulillah.
14. cucuk duit kat atm luar dari kaunter. sekali tu utk cash deposit. malu cam haram. dah la ade abang polis kat situ. gantengggg!
14. oh rupenye mesin atm kat sebelah dia je. apehal aku tak nampak tadi? demn.
15. berjalan pulang ke Sacc Mall. ternampak ada pakcik tu tengah tangkap gambar saman kereta dia la kot? omg. pakcik ade blog ehhhhh (sambil buat muka sibuk sibuk)
16. masuk Sacc Mall, terus gi Watson. beli ape? beli barang la. pang! siap buat membership card. seumur hidup katenye. aku pun on sahaja (padehal duit tinggal berape je, tsk tsk)
17. balik terus beli nasi ayam rm4.00. not bad. ayam besar, nasi banyak. my tummy is satisfied.
18. bila masuk ke petang, perasaan mengantuk itu hebat. takpe, memang salah sendiri (tetibe takde kaitan)
19. keluar kejap dengan reen konon nak repair seluar jeans. aunty tu tutup pulak. kempunan (tetibe lagi)
20. balik, decide nak tidur.
21. tidur sekejap je, siap mimpi kene makan dengan journal yang aku tengah pegang (=_____=")
22. bangun berpeluh. oh lupe, bilik aku kan sauna. peluh itu kan sihat (hak tuih)
23. tengok jam haruslah siap-siap pergi pasar malam di seksyen 17. seorang je, umi my companion ada kelas petang. sobs
24. aku beli ape? mee goreng + jeruk, tau foo faa, air mata kucing. air mata binatang lain tade pulak dia jual.
25. baru kejap ni makan egg tart. ada satu tu cam dah berair tapi aku makan gak. aik?


apekah plan cik shima pada malam ini?

oh plan malam ini? mestilah makan =) ye saye dan makanan tidak dapat dipisahkan. hakcewah (hak tui + cewah) tapi saye tak juge membesar. pipi pun tak kembang. sobs sobs tapi takpe saye bersyukur sangat Allah kurniakan kesihatan ke atas diri saya. eh suka sangat aku ni lari tajuk. menyimpang gila. pang! selain makan, saye nak setelkan lagi beberape page review tak sudah dari bulan lepas. bahahahahahaha. gile lame review. what to do, selain review journal, facebook pun tetibe buat review gak, youtube, research blog orang lain.


*pang*






























eh dah nak dekat kul 7. nak makan mee lah!















** too many scary things happened to the world nowadays. have u heard about the massacre in Libya? protesters were getting shot while they were praying. Nauzibillah. even a 9 months baby were shot to death too. i dont have words to say, just pray for their safety. may Allah bless their souls.**















aku mengharapkan keredhaan-Mu ya Allah.


No comments: