Thursday, April 28, 2011

bersangka baik dengan setiap kejadian

berpuluh kali aku sabarkan diri.

siap psycho "sangka baik, aku bersangka baik"

ye, kita wajib bersangka baik dengan Allah, dan juga pada setiap kejadian yang berlaku kat kita.

sebabnya?

Allah lebih mengetahui akan segala hal.

kita? redha dan sabar la.

tapi, aku insan biasa. tak terlepas langsung kadang-kadang hati ni merungut jap-jap dah mengeluh. ada jugak membe aku paskan majalah SOLUSI April issue kot. pasal bersabar dan lawannya mengeluh.

ye, aku peka. aku baca. aku insaf. sekejap je, bila tengah baca. lepas baca?

sekarang aku bersangka baik dengan

1. bendahari tempat aku berkerja. duit gaji supposedly masuk 15hb, sekarang dah 28hb. aku dah kejung.
2. selain kejung tiada berduit, kereta kuning aku masuk workshop. bearing, belakang 2-2 out. break belt, depan out. ada mende kekecik tu (aku tak igt nama) 4 out. break pump, terus out. hasil semua? 6XX.

oklah aku list dua je, padehalnya, bersisa-sisa banyak.

aku tau pasal hal kereta tu. memang aku pending lama dah. selalu je kereta tu bila break je, berbunyi. aku buat tak tahu je selalu. sebabnya, aku tak bawak laju mana pun (tipu). sekali ni, everytime hujan lebat, tayar basah, berdecit pulak. aaahhh, ini memang masalah. abang long dah bising, suruh check.

ok aku dah check.

ok terus tiada duit.

niat di hati nak simpan duit gaji ke-2 ni pun, tipis dan serupa harapan palsu sangat.



macam mana nak kahwin macam ni? (gelora di hati shima, lol)
macam mana ni?!!!















baiklah, aku bersangka baik padaMU ya Allah. moga kau permudahkan segala urusanku ini.













mak, shima rindu. copek la balik dari mesjid and call me!

No comments: