Monday, April 11, 2011

meh sini aku nak cakap sikit

i've been busy helping eena with her wedding's (ko approve ke tak nih? haha)

sediki je la nak dibandingkan dengan eena punya cemas, dia punya kalut, dia punya cuak kan.

ok itu tolak tepi.

so apa yang aku dapat? banyak ilmu-ilmu bride-t0-be. like seriously banyak. sebelum ni aku mana pernah tahu custom photo, sticky photo jadah semua tu kan. sekarang? noted beb.

sekarang kan ada banyak groupons, milkadeal and others yg offer ridiculous discounts kan? adaaaaaaaaaa banyak dan the important thing is, you must stay alert. bride-2-be mana boleh splurge money secara bridezilla. no no. habis duit okey, so kena pandai cari deal. and ye, eena jumpa banyak gila deal. so, you can actually save a lot of money by spending wisely. contohnya, macam spa - dapat deal less than rm50, photobook itu under rm100. sebab apa kena jimat? sebab you will never know bila tetiba anda tershortage secara tiba-tiba kannnsssss???

mencari photographer. KAU HENGAT SENANG? untuk yang berduit lebih mungkin secara senang hati boleh pilih saifulnang (7k, huks), cst ke sape je tah lagi. so, untuk cari yang berkenan dan mengikut standard bajet+kos pengangkutan+kos penginapan, silalah mempunyai banyak links. maksud links adalah, either through FB, kawan-kawan yang kawen atau paling senang, brides yang mempunyai blog. yezza. kemudian, marilah pening kepala mengkaji gambar dan mentengok statement bank masing-masing. miahahahaha.

selain itu, choosing the right color for engangement or wedding dress ke. dedulu, aku berangan nak pakai kaler lilac (auw, menyampahs) or pink untuk future engangement (kot la, ini berangan je) ke kan. tapi sejak eena self appointed diri sendiri sebagai aku punya future wedding planner, dia kater light/soft yellow sesuai dengan kulit aku. haaaaaaaaa, ayok tatau.

selain itu, DIY adalah amat penting untuk kasi personal touch dekat bilik tidur/pelamin/pelamin nikah kan. jika berduit banyak, boleh je serah bebulat dekat WP, tapi kalau berduit tapi jiwa nak dekat dengan segala kerja kahwin ni, DIY is the shit man. haha. eena, dia gigih menyiapkan background belakang untuk pelamin nikah dia. we will see nanti on 30th April, insyaAllah. aku pun dengan jayanya dah tau buat. kiranya tak hilanglah skill seni aku, masih berseni tangan ini, auwww. oh ye, untuk tau bab-bab DIY ni, berlambak links, google je 'how to do pomander ball from paper tissue" or "diy wedding" camtu. nescaya, jumpalah akan kamuuuu.


banyak lagi tapi ini je yang aku ingat sekarang. haha. terima kasih zaireena meor sebab tarik aku untuk belajar pasal semua ni. selama ni, aku just duduk, tolong buatkan hantaran untuk abang aku je, without knowing on the other side punya kelam kabut. ye, sebelah perempuan memang aku tak amik port. sekali, dengan eena, macam aku lak rasanya nak kawen sekali. miahahahahahhaha (gatai no)






























makanya sekarang, marilah menyimpan duit. sikit-sikit lama-lama jadi gunung everest!

No comments: