Thursday, March 24, 2011

and i just cant get enough

semalam nak update blog, tapi tetibe internet seperti sarkas.

thank you p1 for the GREAT service. keep it up. duh.

eh dah dah.

gaji dah masuk! yey!

tapi dalam ke-yey-an itu duit makin susut bayar saman ekor dekat bidor. sungguh damn. tak taulah berapa terlebih kelajuan aku bawak unser kat situ. rasanya cam tak cecah 90 kot :(

ok mari berjimat mulai 3..2..1..

tapi dalam nak jimat-jimat ni teringat pulak mende bukan-bukan aku pernah join member aku buat time degree dulu. adik-adik, silalah jangan contohi kami yang nak tanak hidup susah tapi sanggup ikut cara keji. HAHA.

eeee, tasyukee tau shima ni.

1. membuat sticker kenderaan palsu.
kau hado? aaah, time aku semester 3 aku dok kat kolej mawar. so, rules & regulation kolej-kolej ini adalah, u duduk kolej, no kenderaan except motor/bicycle. aku pun tak sangka dapat kolejkan, lupe pulak semester 2 adalah semester gigih mencilok kupon-kupon aktiviti. hua hua. so, semester 3 adalah sedikit mencabar bagi kiteorang yang kelas 90% di luar main campus, which is in section 17. you have to take 2 buses in order to reach there. susah tak susah la kan noks. satu bas uitm dalaman, satu bas mini avon eh. tetibe tercerita kesusahan diri.

tahu diri susah kene ulang alik tapi tetap gigih nak duduk jugak kat kolej kan. hellooo, rm420 (kot) per semester. gila, api and air free. duit jimat beratus kali ganda. ok ok. semester 3 ada kelas malam. kelas belajar pasal operating komputer program jadah semua tu lah. bila kelas malam, kami mengalami kesukaran. kerana? aku, zila dgn ana aje yang duduk di kolej & tak ada motor. emphasize si situ tiada kenderaan la. memang kalau kelas malam dasarnya akan datang lambat. it's not good sebab dr chan dah pandang serong ke atas kami.huuu. aku dengan bijak memohon abang aku untuk hantar dan amek aku kat fakulti. ohh, time tu berlagak la sikit kan, orang hantar dan amek. weewitt. pastu abang aku kene tukar ke KLCC balik. padan muka yey. mak offer suruh bawak kereta.

suka tak? suka tak? SUKA LA. mad love for my mummy kerana percaya kat aku. tapi itulah, nama pun tak boleh bawak kenderaan, tapi gamble je park kat pintu belakang kolej mawar. situ macam, students kolej sebelah pun park. tak pernah pulak park guard saman. (ke diaorang buat-buat tak nampak) so memang senang hati la. pergi kelas tak pernah lewat dan tiada masalah until diaorang kuatkuasakan Sticker Kenderaan. Oh damnit. seminggu pertama lepas lagilah, sebab bagi alasan itu dan ini. last-last macam dah rasa seram sejuk bila nak melintas pagar belakang terus mintak tolong kat member laki aku sorang ni. dia offer ko pakai stiker haram. eh, palsu. bayar kat dia rm5 tak salah.

ha, bermulalah kehidupan aku sebagai student yang gamble pakai sticker palsu. kau hado? aku rasa hadoo. sebabnya? ramai gila kot pakai sticker ni because of the way-too-strict-uitm-policy. seriously. aku bertahan seminggu je. HAHAHA. damn. ada hari tu aku balik dari kelas, lalu la sempoi je angkat tangan kat pak guard. sekaliiiii, dia suruh park ke tepi. terus air muka pucat. (jap jap nak gelak) yess kawan kawan, kantoi. dia pergi kat zila, bukak pintu tarik sticker tu siap tanya, ini apa ni?

*mati*

aku tak jawab ape-ape, cuma senyum je. boleh tak nak senyum je? kaget gua kaget. siap terus pas tu menghadap ketua pakguard kat situ. ORANG TELUK INTAN YE. menjawab la lagi aku. dia tanya aku anak siapa, duduk mana. siap kenal pulak tu atuk aku =_____="

sian atuk aku dapat cucu cam aku. sorry tok salleh, janji tak buat lagi (tetibe). so solution dia, pak guard tu nak tolong aku buatkan sticker dengan syarat aku kene pas kat dia semua details lah. aku bagi no phone aku untuk dia contact. dia tak tahu aku dok kolej. aku cakap yang aku hantar kawan je sini. eceh, baik kan. untuk elak kantoi, aku suruh abg cik amek kereta aku untuk the first 2 weeks camtu. memang menggelabah la pergi kelas semua. siap pakcik tu call aku tetiap malam..

ah tutup cerita.

sebab nda tahan lagi, mintak tolong kawan aku buatkan sticker. tidak palsu, original siap mengaku kami ni adik beradik tiri. jenuh menjawab. tapi kesusahan kami terbalas sudah. sticker tidak palsu dalam tangan!

YES!





























macam panjang pulak kan. ok nak rehat sakit perut.















--boy i think about you every night & day, i'm addicted and i just cant get enough--



No comments: