Thursday, March 24, 2011

dah berkali-kali buat perangai, please lah

mempunyai saudara yang pertalian rapat dengan kau tapi berperangai sikit punya mencabar jiwa, how to cope with that?

aku boleh buat tak tahu, tapi dia tu orang yang lebih tua, lebih berusia. bila dah berusia, jiwa itu sangat terlebih rapuh pulak. susah betul. aku kadang-kadang ada jugak melawan setiap patah dia cakap. tapi bukan niat nak derhaka, sekadar memperbetulkan apa dalam pemikiran dia. sebabnya? setiap kata yang terkeluar, macam racun ok.

sedih sangat.

isu kecik semua nak besarkan. pasal kucing pun nak merampuh nak marah-marah. dah kau jugak mintak kucing tu hantarkan ke vet, siap ulang cakap kat aku. "dah janji tunaikanlah". ok. aku tunaikan. so, dah seminggu di vet, aku suruh la mak aku amek balik kucing aku tu. bayaran lebih, nanti aku bayar aku pesan kat mak aku. money is not the big problem here.

sekali hari ni aku call mak aku tanya pasal abuja, mak aku dah bunyi macam sedih je. ah sudah. aku bab-bab mak aku bersedih ni aku pantang sikit. ringan je rasa kaki nak balik ke teluk intan malam ni. ringan je aku nak sound. ringan je aku nak balas balik ape kau cakap kat mak aku kan.

tapi aku tau mak aku tak suka aku camtu. kurang berajar katanya. mak tak pernah ajar kau cam tu.

ok mak. noted.

tapi sebab kucing tu dah dalam sangkar, sah-sah la dia berak makan situ. nak makan ubat pun satu hal mak kata takut dia cakar. aku dah rasa aku menyusahkan mak aku pulak. sebabnya, KAU hanya tau nak bising pastu kasi bingit satu rumah pasal kucing tu kan. sedih la bodoh. sian kat mak aku nak kasi ubat. dah la tetiba kucing aku jadi garang. lagi mak aku takut.

pastu nak suruh lepaskan pulak kucing tu. umpama tak payah hantar vet, bagi dia mati je terus.


sedih la macam ni. kau sebagai orang tua, response baik sikit boleh tak? kalau tak suka susahkan hidup kau, jangan la komplen itu ini. bukan kau yang bagi makan ke ape. tau tengok dan komplen. APEKAH?









pastu suka sangat cakap baik mati je macam ni. ahh, senang sangat cakap macam tu. selfish cam ape je.









sebab kucing je, semua benda nak ungkit balik.



















mak sabar eh. nanti shima balik cepat-cepat. :(

No comments: