Wednesday, March 2, 2011

ye ye mak dah balik ye ye

entry paling happy.

selama ni homesick dengan momsick (sah-sah takde, aku je mengadakannya hebatkan kan kan *pang*) secara 6 minggu berturut-turut. tidak pulang ke teluk intan like more than a month. nak dekat dua bulan kau aku terperuk kat selangor. seperti bukan aku je, tapiiiiiiiiiiiiiiiii nak buat lagu manooo laie.

6 minggu = 1 bulan 2 minggu

syabas!!

orang yang rapat dengan aku tau kot, aku homesick macam mana. sanggup pergi rumah eena, sebab? homesick. kene tengok muka/ hang out dengan orang dari teluk intan. haha. kejadah perangai. tapi nak buat macam manakan? takan nak ngadap muke abang cik pulak. boringggggg. ngadap muke anak dia takpe. aku suke. dasar diskriminasi betul.

dah la nak call ke myanmar tu, satu hal kan. 1 second dia charge 10 cents kot. ke lebih tak sure. aku kan prepaid (booo, orang lain da pakai postpaid dia dok lagi bersungguh top up, haha) so memang duit mengalir kencang ke kedai-kedai menjual topup. tapi turutkan hati, gembira sekali dengar suara mak ok ok saje kat myanmar. alhamdulillah. tapi sampai sekarang aku dengan abang cik mempertikaikan henfon canggih beliau sebab tak boleh buat call oversea. JADAH? booo itu iphone 4 boo!!

op op

26th feb - birthday Qilah (tetibe). pulang ke BBB pepagi hari. sangap ok. mengantuk pun ye. boleh termiss simpang masuk BBB, siap terlajak ke Jalan Ramat? adoilah. siap pelik, "eh kenapa ade 3 tol pulak ni, selalunya 2?" haha. kasihan. pagi-pagi dah kerugian.

di rumah bang cik seperti biasa, jadi temporary maid. atas dasar nak menolong sebab my sis in law tak berapa kuat nak buat kerja rumah atas sebab-sebab tertentu (tetttttttttttt!). pinggan kat sinki kan siap boleh buat KLCC, baju dalam washing machine pending sehari. theory akak ipo aku, hari ni basuh, esok spin? so? baju memag menimbun. dalam bilik yang aku selalu tidur, dah macam kedai dobi. haha. siap aku buat muka terkujat "wah what happent to this roommm?? torpedo eh?" hua hua. derang gelak je buat muke segan. haha.

so, 3 trip basuh baju, bertrip-trip basuh pinggan, menyapu dan mengemop bilik. KAU HADO? rajin sekali aku. ce kalau kat teluk intan. harammmmmmmmmmmmmmmmmm.

eh bukan nak puji diri sendiri, tapi saje je taip nak kasi panjang. miahahahahhaha.

malam kiteorang santai kat luar, makan kat meja basah. elokkkkkkkkk sangat. balik pun gi layan dvd LOTR. abg cik siap tido sampai kul 4 pagi. legolas tengok dia, bukan dia tengok legolas.

atip seperti biasa, tido.

27th feb - hari yang di nantikan sudah tiba!! pagi pagi bangun breakfast cekodok je. atip seperti biasa? dengki tengok orang makan, dia pun nak. lebih sudu dari kuah gitu. rumah dah kemas, tp bila atip datang je jadi kacau bilau.

sian atip dipersalahkan dalam setiap perkara. haha.

oh well. derang sibuk keluar gi amek kek utk birthday mak, beli barang steambot la bagai. kemain rajin datang. petang tu dalam pukul 4 baru keluar gi KLIA. nasib bangi ke klia dalam 30 minit. itu pun aku dah pening-pening jalan berliku liku. soo, aku turun je dari keter berlari ke arah balai ketibaan. siap muka cemas tengok screen, plane dah landed dekat 20 minit, i couldnt reach my mom pulak tu. huu harus la cemas.

tetibe.

"oi bg cik tunggu kat gate 8, mak da ade"

eh?

"ape? mak da ade?"

hahahahahah.terus lari keluar fefeeling hollywood. jerit mak makkkkk. siap peluk bagai. over aku ni. tapi nak buat macam manekan. dah rindu hahahahahahahaha. gelak panjang tanda malu.

duduk kat kerusi paling belakang dalam unser. kau rasa ape? PENING GILA rasa nak muntah. dah la terduduk atas oren busuk. darn. bang cik ingat keter dia ni tempat buang sampah ke ape. abis belakang seluar bau oren busuk.

kasihan. kutuk atip lagi. haha.

balik je mak, terus ha buat sambutan birthday. paling tak boleh blah mestilah atif. walaupun belum setahun, fefeeling potong kek dah datang. siap pegang pisau macam dia punye kek birthday. muka sesungguh nak tolong potong patu nak sapu cream kat muka.

well.

sambil tu sempat tengok 1 night 2 days. aaaaaaaaaaaah, lawak gila gelak guling guling macam haram.

malam melantak steambot + meggi. bang cik feeling korean senonye. dia nak buat ala-ala soba tak jadi. haha. sian. ada hati buat kimchi tu yang tak menahan tu.

hahahahahaahahaha

soo, ape yang penting sekarang nih? mak saya sudah pulang!! yeye. lepas rindu siap tamau balik shah alam lagi. tapi apekandaya, kerja memanggil-manggil. nanti bos murka nokksss, susah.



i am looking forward to go back to my hometown hommiiiess. i miss my bed, my cat (abuja howwauuuu), the smell.

mesti haru kan rumah sebulan lebih tinggal.







No comments: