Monday, March 14, 2011

pemalas? tolong sikit.

salam semua.

walaupun dunia masih menangis melihat keadaan Jepun dan rakyatnya (termasuk orang malaysia kat sana), we still have to go on with our lives.

(sampai sekarang mata bergenang tengok article pasal tsunami di Jepun)

ok ok. dah. cergas cergas.

jangan jadi pemalas.

tettttt.

marah tak orang kata ko pemalas? kalau aku? marah sikit je. sebab kenape? aku sedar diri la aku memang ada sedikit malas wujud dalam hati nurani. alaa, engkorang pun malas juga tapi biasalah. (tetibe tapi biasalah, ayat hanging)

hari ni aku kene tazkirah dengan aim, dia kata aku pemalas. tapi tdaklah aku balas dengan "tolong sikit eh".

tak tak.

cukup bersyukur orang tu nak tazkirah kasi ceramah free dekat kau, lagi kau nak bidas dia? kenyataanya, memang pahit. ape je tak pahit kan? ingat semua kat dunia ni sweet like candy ke? (teringat mandy moore di waktu belasan tahun) mestilah tidak.

nak kata aku tak tazkirah diri sendiri pasal kerja aku yang menimbun tu, tak pulak. hari -hari aku psycho diri sendiri, tapi macam tak jalan. nak jugak orang terdekat yang mengpsychokan aku kot. hari ini memang habis bernanah telinga aku dengar, menghadap setiap butir yang keluar.

memang betul. malas tak kemana.

dan memang betul, bila malas semua kerja tak siap.

aku memang malas, tapi sedikit (kan aku dah cakap tadi, duh)














masalahnya, aku tak la malas sampai bangun tido makan tido makan tido makan.














aku adalah seorang yang easily distracted. kalau terbukak facebook, aku boleh mengadap berjam-jam tapi takda hasil. yelah, stalking sana stalking sini. haha. (stalker rupenye shima ni. lalala)






apart of easily distracted punya orang, aku juga adalah pencinta membuat kerja last minute.





ah, semua aku rasa last minute punya people kan? kan? kan?



tapi hal kahwin jangan last minute ye (pesanan khidmat masyarakottt)




so, nak tukarlah.




pemalas? tolong sikit. aku ni suka berjuang last minute buat kerja. kau hadooo?





(berlalu sambil buat muka snobbish)








agak nak belasah tak? sila dial talian 1-800-kau-tekan-sampai-bila-bila-pun-tak-dapat.







GAMBATTE SHIMA CHAN!

No comments: