Tuesday, March 22, 2011

mengimbau masa lampau

lampau la sangat. macam umur aku sekarang 60 tahun, nak imbau umur 11 tahun.

hahahahaha

bila teringat masa zaman kecik-kecik, or zaman sekolah rendah & menengah adalah something yang so sweet, tapi ada juga bitternye. asal teringat je, mesti sengih sorang-sorang sebab tak sangka boleh buat macam tu. haha.

dulu zaman sekolah dulu, mesti korang ade crush dekat senior or rakan sejawat, eh salah rakan sekelas kan?

haha. sile mengaku sekarang. eh? takde? tipuuuuuu. hormon tengah nak up, takkan la tade elemen gatal-gatal menyinggah di sanubarikan?

aku dulu suka kat budak kelas aku. kelas dirahsiakan (macam org lain tau, huahua). sebabnya? dia tu ketua tingkatan, budak asrama, dan sangat kacak bagi aku bila dia pakai satu suit baju melayu putih + sampin kaler biru tu which he will wear them on friday, of course. pastu macam serabai-serabai je kan pergi sekolah.

oh HENSEMNYE kau wahai A.

eh, tetibe A.

aku dulu, taste aku adalah botak yg ada rambut sikit dan juga serabai. sangat suka tengok orang tak berambut ni. macam omg, kau sangat kacak gila, oh itu oh ini (org over mmg begini, maafkan saya)

tapi, biasalah. nama pun kau crushing senyap-senyap kan. ade ke crushing hantar surat cinta? ke aku je yang tak berani untuk ambik approach terbabit? hahahaha. tetibe tergatal. sah-sah la orang yg aku crush tu, ramai jugak peminat wanitanya. untuk aku compete, adalah mustahil sama sekali. why a?

because dulu aku adalah pemakai braces. YES. dah la pakai braces, berkaca-mata pulak tu. tak ke macam yo soy betty la fea kan. aku pun macam rasa aku begitu dulu-dulu. cuma pakai tudung. waakakakkaka. bodos bila teringat balik. ok mari kita listkan ciri-ciri seorang betty la fea zaman sekolah.

1. pakai braces, kat getah tu nak kalerful je. kalo boleh nak pink. kauuuuuuu, fashion police nenong nenong.
2. pakai spek mata, tak la macam sekarang kan dah trendy, dulu dah la macam nak bujur pastu ada rim. =___=" huduh.
3. kurus gila kot dulu. sekarang baru aku rasa ada sikit naik juga kalu (tetibe jadi macha ape cite?)
4. suka macam tersadung ke, malu-malu sesorang padehal takde sape yang perasan. bodos lagi. haha.

eh, cukuplah aku mengeji keadaanku di kala dulu. aku tau kau pun tumpang sekaki kan? pang. so, bila aku berciri begitu, korang rasa aku boleh ke nak attract attention mamat itu? MESTILAH TAK kan? (tolong jawab bagi pihak mamat itu)

lagi kene keji keji ade la. "eh la kau ke shima, ingat kan tadi skeleton kat dalam lab".

KEJI TAK?

kejiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nak mampos aku rasa nak menangis time tu. banyak je lagi aku kena, diaorang kata aku nipis macam batang penyapu la, ape lagi eh? tak leh recall.

tapi dalam kekejian itu, alhamdulillah. (tetibe bunyi nak insaf) aku okey je. memula memang aku tak boleh nak terima kenapaaaaaaaaaaaaaa aku kurus macam ni, kenapaaaaaaaaaa aku tak boleh berisi (padehal makan mengalahkan org obes, serius) kenapaaaaaaa itu dan ini. tapi, right now, aku bersyukur Allah kurniakan kesihatan dan kecantikan (eh?) kat aku kan. pang pang.

tak la, bottom line is, jangan sangka ugly betty tak boleh transform jadi pretty betty okeh.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nak jugak la u olsssss i nak merasa jadi pretty betty. kate blog aku? sape je lagi nak puji kan?















xoxo --- pretty betty

No comments: